dinsdag 3 november 2015

Wachtkamer


De ergste wachtkamer die ik meemaakte, was die van tandarts Beenhakker.
De naam zegt al veel.
De wachtkamer zat altijd overvol met ziekenfondspatienten.
Die wachtten eerst tot het hun beurt was en daarna tot de verdoving werkte.
Hij trok tanden en kiezen dat het een lieve lust was.
Hij had zo'n soort toeter die je ook hebt bij quizzen als het antwoord fout is.
Bij 1 keer toeteren was het: volgende patient.
Twee keer: ingespoten patient.

Niemand zei ooit iets.
Soms keken wij op van de overjarige tijdschriften in de wachtkamer.
Dan kwam er iemand binnen en die werd meteen door de assistente opgehaald: een particulier!
Iedereen keek dan even jaloers; soms keek je elkaar aan, maar iets zeggen deed je niet.
Na afloop van mijn behandeling stapte ik altijd op de fiets en reed dan half stoned naar huis.
Dat was het fijnste deel van de behandeling!
Ooit kreeg ik de man voor mijn auto toen hij een straat overstak: ik heb nog getwijfeld of ik vol gas zou geven.
=================================================

Geen opmerkingen:

Een reactie posten